Veel gestelde vragen:

  • Hoeveel bezorgkosten betaal ik?

    De bezorgkosten (verzendkosten) zijn bij Flowerservice € 5,95 per bezorgadres. 

  • Zijn de prijzen op de website van Flowerservice.nl in-of exclusief BTW?

    Alle prijzen in onze online bloemenwinkel zijn inclusief BTW.

    Het totale BTW bedrag vind u op de bevestiging van uw bestelling. Bloemen, planten en andere versproducten hebben een laag BTW tarief (6%). Alle andere producten en beorgkosten hebben een hoog BTW tarief (21%).

  • Is het mogelijk anoniem een bloemengroet te versturen?

    Ja, de ontvanger krijgt alleen de tekst op het kaartje te zien dat u invult.  Zo blijft u anoniem.

    Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan de ontvanger van de doorgegeven.

  • Ik wil bloemen bestellen en laten bezorgen voor een uitvaart (begrafenis). Welke informatie moet ik doorgeven?

    Bij bestelling van bloemen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip bezorgd worden.

    Geef daarom zoveel mogelijk informatie door, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen, begrafenis of crematie. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen bij Opmerking voor uw bestelling

  • Kan ik bloemen in een ziekenhuis laten bezorgen?

    Ja, dat kan: vermeld wel het kamer- en afdelingsnummer zodat uw bestelling bij de juiste persoon terecht komt.

    Daarnaast is het verstandig om, indien van toepassing, de meisjesnaam te vermelden. Soms is een ontvanger onder die naam geregistreerd in het ziekenhuis.

    Indien de ontvanger werkzaam is in het ziekenhuis vermeld dan de afdeling waar de ontvanger werkt.

  • Kan ik een bestelling op een vakantiepark of vakantieadres laten bezorgen?

    Ja, dat kan, voorwaarde is wel dat u duidelijk ook het nummer van het huisje en, indien mogelijk, het mobiele nummer van de ontvanger vermeldt.

    Laat u bloemen bezorgen bij een permanent bewoond vakantiehuis? Geef dan door op wiens naam het huisje is geregistreerd. Soms is deze informatie nodig om het boeket te kunnen bezorgen.

  • Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

    Ja. Zodra de betaling akkoord is krijgt u een bevestiging op je scherm dat de bestelling geplaatst is. Een uitgebreidere bevestiging wordt per e-mail verstuurt naar het email adres dat u opgaf tijdens het bestellen.

    Deze bevestiging bevat tevens het ordernummer van uw bestelling. Mocht u vragen hebben over uw bestelling, vermeld dan altijd het ordernummer.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen?

    Nadat u de bevestiging van uw bestelling ontvangen hebt kunt u uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat uw bestelling nog niet verwerkt is.

    U kunt deze wijziging dan telefonisch  of via email aan ons doorgeven.

    +31 (0) 85 043 86 05

    klantenservice@flowerservice.nl

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Indien uw bestelling nog niet is verwerkt en betaald is dat gratis.

    Dit kan tot 24 uur voor levering van uw bestelling.
    Echter als u in onze winkel bestelt, dan is uw betaling al online voldaan.
    Om het geld weer op uw rekening te crediteren berekenen wij 10% kosten met een minimum van € 3,50.

    Voor bedrijven is annuleren gratis.

  • Wat is herroepingsrecht?

    Bloemen, planten en andere versproducten kunnen snel bederven en zijn uitgesloten vanherroepingsrecht . Dit houd in dat u géén gebruik kunt maken van het recht om onze versproducten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren.

    Voor alle andere producten geldt een bedenktermijn van 14 dagen waarna u vervolgens binnen 14 dagen kosteloos kunt retourneren, mits indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt, niet beschadigd en zoveel als mogelijk verpakt in de originele verpakking.

  • Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Flowerservice.nl?

    Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat wij een bepaalde bloem of kleur, ondergrond op die dag niet meer op voorraad hebben. Wij kunnen dus niet garanderen dat een boeket er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld op de website.

    Natuurlijk trachtt de Topbloemen bloemist uw boeket zoveel mogelijk na te maken zoals op onze website staat.

  • Wanneer moet je je bloemen betalen? Als ik een bloemenabonnement van 12 x doe moet ik dat dan in 1 keer betalen of alleen per bos?

    Als u een bloemenabonnement bestelt dan dient deze in 1 x betaald te worden. Wij bezorgen dan iedere keer volgens afspraak de bloemen bij de ontvanger. Mocht u toch niet tevreden zijn over het abonnement dan kunt u dit aan ons doorgeven waarna we een passende oplossing bieden.

  • Ik heb een mail gestuurd wanneer krijg ik antwoord?

    Als u ons een mail stuurt streven wij ernaar om deze op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.

  • Kan ik bezorgtijd kiezen ?

    U kunt helaas geen bezorgtijd kiezen. Dit omdat de Topbloemen bloemist dit niet aanbied. Uw bestelling wordt in de loop van de bezorgdag geleverd.

  • Als ik een bloemenabonnement afsluit, kun je alleen de eerste bezorgdatum invullen. Wanneer, en op welke dag, worden de andere boeketten bezorgd?

    De andere boeketten worden op dezelfde datum, 1 maand later bezorgt. Kies je voor bijvoorbeeld 5 december dan wordt het volgende boeket 5 januari geleverd enz..

    Alleen als de bezorgdag op een zondag (of feestdag) valt dan wordt het boeket de dag daarvoor bezorgt.

  • Als ik een bloemenabonnement cadeau wil geven, wat gebeurt er dan als de ontvanger in die periode met vakantie is ? Kun je het boeket wat in de vakantie periode bezorgd zou worden dan opschuiven ?

    Natuurlijk is het geen probleem, als de ontvanger met vakantie is, om het bloemen abonnement op te schuiven. 

    Het is zelfs mogelijk om een bepaalde bezorgdag door te geven.

  • Bezorgen jullie ook op zaterdag, zondag of maandag?

    Wij bezorgen ook op zaterdag en maandag.

    Op zondag wordt er NIET bezorgt.

    Uitgezonderd zijn de zondag van Moederdag, dan bezorgen wij wel.

  • Als ik bloemen laat bezorgen en de persoon is niet thuis wat gebeurt er dan?

    Als de ontvanger niet thuis is dan probeert de bloemist de bloemen bij de buren af te geven met de vraag om de bloemen af te willen geven.

    Mochten de buren ook niet thuis zijn dan krijgt de ontvanger een briefje in de brievenbus met daarop de vraag om contact op te nemen met de bloemist. Zodat een nieuwe afspraak gemaakt kan worden voor een tweede levering of dat de bloemen afgehaald worden in de winkel.

  • Wat zijn de betaal mogelijkheden in de winkel?

    De betaalmethodes zijn:

    • Ideal (online internet bankieren); ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS, Regio bank, ASN, Triodos, Bunq, Knab, van Lanschot, Moneyou, Handelsbanken.
    • Creditcard; Mastercard, Visa, American Express (u betaald dan ook achteraf)
    • PayPal.
    • Riverty (Afterpay).
    • Op factuur (alléén voor bedrijven !!)
  • Doen jullie aan vaasgarantie? Zo ja, hoeveel dagen vaasgarantie garanderen jullie?

    Als Topbloemen bloemist garanderen wij 7 dagen vaasgarantie.

    Mocht de kwaliteit van het geleverde boeket niet aan de verwachtingen voldoen dan kan de ontvanger direct contact opnemen met de Topbloemen bloemist die het boeket geleverd heeft.

  • Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?

    Natuurlijk bezorgen wij ook op de Ameland, Texel en Terschelling. Houd er dan wel rekening mee dat uw bestelling minimaal 1 dag van te voren bij ons binnen is. Dit in verband met de overtocht met de boot.

  • Reviews

    Wij hechten veel waarde aan de mening van onze klanten, hierdoor kunnen wij onze producten en diensten verbeteren. Door middel van ons reviewbeleid proberen wij transparant te zijn over hoe wij met reviews omgaan. De reviews die op onze site staan worden ons zelf of door Kiyoh (klantenvertellen) verzameld en gecontroleerd op echtheid.

    Alle verzamelde beoordelingen zijn afkomstig van iemand die bij ons een aankoop heeft gedaan. Wij doen er alles aan om nepreviews te voorkomen door te controleren of deze persoon bij ons bekend is en vragen een aankoopbewijs op als we de reviewer niet kennen.

    Nepreviews worden door ons direct van onze website verwijderd.

    Wil je meer informatie stuur ons een e-mail of kijk op klantenvertellen.nl (Kiyoh).

  • Wat als u niet tevreden bent

    Voorwaarden van Flowerservice.nl voor garantie, verzenden, klachten, retourneren en annuleren. 

    Garantie:

    Flowerservice.nl biedt de consument op onze geleverde versproducten 5 (vijf) dagen vers- c.q. vaasgarantie. Dat wil zeggen dat onze bloemen minimaal 5 dagen dienen te staan mits deze goed verzorgt zijn. Kijk hier voor onze verzorgingstips.
    Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde versproduct voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is.

    Naast bovengenoemde vers- c.q. vaasgarantie geldt, voor alle artikelen die je bij ons koopt, de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventuele extra garanties doen niets af aan de wettelijke garantie. Zie consuwijzer voor meer informatie.

    Bij het ontstaan van kwaliteitsklachten over onze producten verzoeken wij u een foto met klachtomschrijving te sturen naar klantenservice@flowerservice.nl o.v.v. 'kwaliteitsklacht'.

    Verzenden:

    1. De levering van bestellingen geplaatst bij Flowerservice.nl geschieden via een collega Topbloemen bloemist tenzij anders is bepaald. Het vervoer naar het adres van de ontvanger geschiedt voor rekening van de besteller. De bezorgkosten van een bestelling zijn per adres € 5,95 (Nederland). Deze prijzen zijn inclusief BTW.
    2. Opgegeven tijdsleveringen (anders dan de bezorgdatum) zullen door Flowerservice.nl zoveel mogelijk in acht worden genomen, toch kunnen wij geen exacte leveringstijden garanderen. Tijdsleveringen zijn op Zaterdag NIET mogelijk!
    3. Wanneer de levering één werkdag later wordt bezorgd dan overeengekomen, kan Flowerservice.nl besluiten de verzendkosten aan de besteller te crediteren. Dit zal per situatie beoordeeld worden. Vertraging in de levering van één werkdag geeft de besteller niet het recht de opdracht te annuleren.
    4. Flowerservice.nl behoudt zich het recht voor bestellingen niet uit te voeren indien de besteller nog openstaande rekeningen heeft die niet binnen de overeengekomen betalingstermijn zijn betaald. Flowerservice.nl is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij de afnemer ten gevolge hiervan en het niet leveren. Flowerservice.nl zal de besteller hierover tijdig informeren. 
    5. Wanneer blijkt dat uw bestelling niet geleverd kan worden omdat de ontvanger bijvoorbeeld uit het ziekenhuis is ontslagen of op vakantie blijkt te zijn, niet thuis of wellicht verhuisd is, geeft dit geen recht op een nieuwe levering, levering op een ander adres, of om uw bestelling te annuleren. Flowerservice.nl is niet verantwoordelijk voor eventueel onjuist opgegeven adresgegevens door de besteller. Uw bestelling wordt uitgevoerd conform uw verzoek, u dient uzelf ervan te verzekeren of de persoon niet op vakantie is, dan wel thuis is of dat het adres, postcode of huisnummer nog wel klopt.
    6. De besteller gaat ermee akkoord dat indien de ontvanger niet thuis is, bedrijf gesloten is dan wel niet open doet het product bij een van de buren zal worden afgegeven indien mogelijk.
    7. Vertraging van 1 of meer dagen in de aflevering doordat de ontvanger niet thuis is en hierdoor het product niet (tijdig) afgeleverd kan worden geven de besteller niet het recht de opdracht te annuleren of het recht op een nieuw product en/of bezorging.
    8. Indien de begunstigde niet thuis is laat de bloemist een schriftelijk verzoek in de brievenbus om contact op te nemen voor een nieuwe bezorgafspraak of de bestelling af te halen in de bloemenwinkel van de uitvoerende bloemist. Indien de ontvanger niet op het schriftelijke verzoek van de bloemist reageert kan de bloemist beslissen het product na enkele dagen te vernietigen (indien het een versproduct is). Dit geeft de besteller en/of de ontvanger niet het recht op een nieuwe levering of het annuleren van de bestelling.
    9. Het product kan afwijken van de foto die op de website te zien is i.v.m. beschikbaarheid en verkrijgbaarheid van bloemen. Dit geeft de besteller niet het recht de bestelling te annuleren.

    Klachten en retour.

    1. De te leveren producten dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen voor de betreffende producten.
    2. Klachten betreffende kwaliteit, levering en zichtbare gebreken van de geleverde producten dienen zo spoedig mogelijk na ontdekking van het gebrek per telefoon of email te worden gemeld aan Flowerservice.nl, hierna wordt een onderzoek ingesteld dan wel een passende oplossing geboden. Om een klacht van producten te kunnen beoordelen dient u een digitale foto te sturen naar klantenservice@flowerservice.nl
    3. Gebreken bij een deel van het geleverde (kwaliteit van onze versproducten), geven de afnemer het recht tot afkeuring van de gehele geleverde zending.

    Indien de besteller de overeenkomst ontbindt en/of de producten retour heeft gezonden naar de uitvoerende bloemist ontvangt deze het gehele orderbedrag inclusief de betaalde bezorgkosten retour binnen 14 dagen na ontbinding.

    Voorwaarden voor herroeping:

    U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Uitgezonderd van herroeping zijn onze versproducten.

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

    Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

    U kunt hiervoor ook gebruikmaken door het onderstaande formulier in te vullen voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping.  Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

    Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

    Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naargelang welk tijdstip eerst valt.

    U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voor dat de termijn van 14 dagen is verstreken.

    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    1. Al onze versproducten zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Dit houd in dat u géén gebruik kunt maken van het recht om onze versproducten te retourneren.

    5a. Herroeping van bloemenabonnementen: Een bloemenabonnement kunt u ten alle tijden herroepen na de eerste levering. U betaald alleen voor de reeds geleverde boeketten. Het resterende abonnement bedrag zal, na herroeping, teruggestort worden. Bloemenabonnementen worden afgesloten voor een door u opgegeven periode en worden niet automatisch verlengt.

    Annuleren.

    1. Bestellingen voor levering binnen Nederland kunnen tot 48 uur voor aflevering geannuleerd worden.
    2. Annuleringskosten bedragen 10% van het totale orderbedrag met een minimum van € 3,50. Flowerservice.nl zal zorgdragen voor een terug betaling binnen 21 dagen na de oorspronkelijke besteldatum van de order en brengt de annuleringskosten in mindering op het terug te betalen bedrag.
    3. Uitzondering zijn orders van bedrijven die op rekening kopen. Deze kunnen binnen de gestelde termijn van punt 1 kosteloos geannuleerd worden.
    4. Alle cadeau artikelen (géén versproducten) kunnen kosteloos, voor levering, binnen 48 uur geannuleerd worden mits deze NIET gepersonaliseerd zijn.

    Ik heb een klacht, retour of annulering. Hoe dan te reageren?

    Klachten, retouren annuleringen kunt u doorgeven via de email of telefonisch.

    klantenservice@flowerservice.nl
    +31 (0) 85 043 86 05

    Klachten behandelen wij op werkdagen binnen 48 uur na ontvangst en reageren hierop inhoudelijk via de mail of telefoon.

    Indien u een order wilt herroepen dan kunt u dit formulier hieronder downloaden en naar ons verzenden.

    Download hier het herroepingsformulier in Word.

    Voor verdere vragen of opmerkingen kunt u altijd contact opnemen met Flowerservice.nl